Shuhei Yoshida, hoofd van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, heeft in een interview met EnGadget gepraat over de overname van Oculus Rift. De virtual reality-bril voor PC werd onlangs opgekocht door Facebook voor 2 miljard dollar.

“We meant to validate Oculus by announcing Project Morpheus, and the Oculus guys knew what we were working on. I think they were waiting for us to make the announcement, so it would be Sony and Oculus together, but now Oculus being acquired by Facebook is helping to validate our efforts. More people will know about VR.”

Zo te horen is Sony dus blij met het vertrouwen dat Facebook in de techniek heeft, omdat op deze manier het naar een veel groter publiek kan worden gebracht. Hierdoor hoopt het bedrijf natuurlijk meer exemplaren van haar eigen virtual reality headset, Project Morpheus, te slijten.

Daarnaast geeft Yoshida aan dat de techniek nog erg jong is en pas recentelijk echt goed werkte. Hij heeft dan ook een beetje medelijden met de ontwikkelaars die virtual reality-games maken en met prototypes moeten werken.

“Those early prototypes had larger latency and positional tracking and may not have worked as well. I feel really sorry for people developing VR stuff, they have to test it. With the [Project Morpheus] kit we have now, what we demonstrated at GDC, I think its the first time we can really provide developers with something and say, you can use ours, and you’ll be alright.

We need to share knowledge. We can’t just make the hardware, it’s the game applications that need to be designed well. We need time for developers to experiment and find the killer application, and at the same time we need to learn how VR applications should be designed.”