Een gebruiker van het BioWare forum beweert een vroege versie van het nieuwe nummer van Official Xbox Magazine te hebben. Hierin zou veel nieuwe informatie staan over Dragon Age: Inquisition. De bron lijkt redelijk betrouwbaar, maar vooralsnog is nog niets officieel en dient de informatie dus als gerucht beschouwd te worden.

  • Volgens de forumgebruiker zou Inquisition wel 40 verschillende eindes krijgen gebaseerd op het karakter en de daden van de speler. Volgens BioWare zou het niet om kleine aanpassingen gaan, maar zouden deze eindes daadwerkelijk verschillen.
  • Er zullen vijf grote regio’s zijn: Ferelden, The Free Marches, Orlais, Nevarra en The Dales. In Orlais zou bovendien een oorlog plaatsvinden en de Emerald Graves is een begraafplaats voor de Dalish Elves.
  • Spelers kunnen de omgevingen drastisch beïnvloeden; handelsroutes aanleggen, territorium veroveren en ecosystemen veranderen horen bij deze opties. Vijanden zullen niet meegroeien met het level van de speler, dus misschien kunnen oude gebieden nieuwe uitdagingen bieden afhankelijk van het gedrag van de speler.
  • Flora en fauna spelen een grotere rol; zo kan je soorten laten uitsterven , wat weer invloed heeft op de rest van het ecosysteem. Tevens zal het doden van vijanden als draken en bandieten verdere gevolgen kunnen hebben voor de speler.

dragon_age_inquisition_1[dragon_age_inquisition_8](http://www.playstationbreak.nl/wp-content/uploads/2014/03/dragon_age_inquisition_8.jpg)

  • Hoewel spelers hun eigen karakter kunnen creëren, begint het spel voor iedereen hetzelfde: jij bent de enige overlevende van een ramp die ervoor zorgde dat er Fade Tears in de hele wereld opengaan. Het voorkomen van je karakter, de keuzes in dialogen en class-keuze die je in dit gedeelte van de game maakt, zullen bepalend zijn voor de achtergrond van je karakter. Het sluiten van Fade Tears zal voor ieder karakter mogelijk zijn.
  • De companions zullen niet middels DLC aangeboden worden. De nu bekende companions zijn Sera (Elven Archer), Solas (Apostate) en Iron Bull (Mercenary).
  • Er zullen vier verschillende stemmen voor het karakter van de speler zijn; twee voor de mannelijke en twee voor de vrouwelijke variant. BioWare experimenteert nog met een optie om te toonhoogte van de stem aan te passen. In dialogen zullen er drie keuzewielen komen; voor role-playing, voor actie en opinie en voor emoties.
  • Armor wordt niet afhankelijk van classes, maar zal daarentegen een vermoeidheidssysteem krijgen. Tevens zou een pot vol bijen als afstandswapen gebruikt kunnen worden.

Bekijk hier de nieuwste screenshots van Dragon Age: Inquisition. De game komt in het derde kwartaal van 2014 uit voor PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One en PC.