Alles over de multiplayer van Dragon Age: Inquisition
Dragon Age: Inquisition is het eerste deel in de RPG-reeks dat een multiplayer-optie krijgt. Onlangs maakte BioWare aan IGN bekend hoe de multiplayer precies in elkaar zit, en wij hebben deze info even overzichtelijk voor je op een rijtje gezet!
De multiplayer kan met vier man coöperatief gespeeld worden en is een aparte mode – het is dus niet hetzelfde als de singleplayer campaign.
De spelers zijn helden die vechten onder de Inquisitor (de hoofdpersoon in de singleplayer campaign), waardoor het verhaaltechnisch klopt met de singleplayer. Er zullen drie warriors, drie rogues en drie mages beschikbaar zijn bij release van de game.
De spelers worden in een grote, randomly generated omgeving gedropt die een verwachte speeltijd van 20 tot 30 minuten hebben. Hierbij moeten vijf checkpoints met variabele eisen gehaald worden.
Bij launch zullen er drie gebieden beschikbaar zijn: Elven Ruins, Tevinter en Orlesian Palace. Later zullen er meer gebieden worden toegevoegd, maar dankzij de randomly generated maps zal elke keer dat je in hetzelfde gebied speelt, toch weer anders zijn.
Het doel van de multiplayer is om het meer naar de basis van looten te laten terugkeren – vechten, items verzamelen, character aanpassen en steeds sterker worden.
Tactical pausing, het stilzetten van de game om tactieken uit te denken en orders te geven, zal niet mogelijk zijn in deze multiplayer mode. Je zult je rol in het team dus moeten kennen.
Alle toevoegingen die na launch aan de multiplayer gedaan worden, zijn gratis. Na het voltooien van een missie krijgen de spelers goud waarmee zij schatkisten kunnen openen waarin deze nieuw vrij te spelen items, personages of omgevingen zitten. Het is dan wel mogelijk om met echt geld in-game goud te kopen om daarmee meer kisten te kopen, maar individuele items zijn niet te koop en iedereen heeft in principe evenveel kans om de beste toevoegingen te krijgen.